Hyttekos og sydenvær

Begge dagene på hytta har vært fantastiske! Det har vært så varmt at jeg nesten er glad for at jeg ikke skal til syden i sommer. Den første dagen sykla vi ned til sentrum for å svømme. Til middag lagde jeg hamburgere. Den andre dagen dro vi på stranda og bada i fjellvannet. Det så så varmt ut! Meeen, det var det ikke. Vi grilla på verandaen før vi måtte dra.

Prøvde å sole meg på verandaen, men det var så varmt at jeg måtte gå inn og ta sole-pauser hele tiden..

Vi så når Norge slo Danmark!!!

Og på denne stranda kasta jeg frisbee med tante, Tobias og pappa.

I går kom Siv på besøk! Vi spiste wok og så Safe Haven, en alt for skummel film. Hun sov her i natt, og hun sover forresten fortsatt. Haha, men det er veeldig koselig å ha henne her!

Hemnesberget

Jeg fikk kjøre over Saltfjellet! Det var fantastisk. Da vi kom fram hadde mormor laget pølsegryte til oss, som er min favoritt. I går gikk vi en tur på fjellet.

Jeg er jo ikke egentlig, akkurat, så veldig glad i å gå på fjellet, men da jeg fant blåbær var det ikke så ille likevel! Var forresten veldig fint vær og koselig selskap og.

Her har det  vært skyfri himmel og stekende sol, så jeg har endelig blitt litt brun igjen! Jeg har også spist flere is enn jeg kan telle på en hånd. Den nye boka jeg har begynt på heter Brennende Hjerter. Gleder meg til å fortsette å lese den, og gruer meg til jeg har lest den ferdig. I tillegg har jeg hoppet på trampolinen til naboen, som trolig ikke er hjemme. Det var så gøy! haha, veldig lenge siden sist. Jeg har det så bra, her og sammen med familien.

Og jeg har fått klipt håret. Ikke at det synes eller har blitt spesielt finere av den grunn. I morgen kjører vi til farmor og farfar! :)

Nå drar vi

Endelig skal vi på ferie. Nå har jeg jobbet 3 uker i strekk, og tiden har gått kjempefort! Jeg gleder meg til å komme bort fra dette været, og bare kose meg med familien. Jeg og Mia skal se We Bought A Zoo i kveld. I morgen kjører vi tidlig til mormor. Jeg får også lov å kjøre litt! Det blir gøy.

Kosebilde. Mia ser visst mye eldre ut enn meg på dette bildet. Ojsann..

Ukeoppdatering

Tror ukentlige oppdateringer blir passelig/mer enn nok å tenke på for min del. Denne uka har i alle fall vært veldig fin.

Jeg har vært hos Frida som drar om under to uker! Jeg, Frida og Ingvild lagde cupcakes og spilte kort.

På mandag gikk familien opp fjellheisen på kvelden. Det var veldig fint, men jeg kjente at jeg var veldig sliten. Kanskje av all jobbinga.

Her var jeg og Mia på vei til byen tidlig på morgenen. Jeg kjøpte meg nye, rosa støvler.

På kvelden dro vi til Hedda og så Bride Wars. En fin slappe-av-og-få-mer-energi-til-resten-av-uka-kveld. Ja, også møtte vi en rein på vei hjem.

Maria har vært på besøk. Først tok vi bussen for å kjøpe billige jordbær. Har ikke fått sett henne så mye fordi vi jobber hver vår tid på døgnet. Vi spilte buzz og hadde det bare veldig koselig! Gjett hvem som vant?

Jeg og mamma sto opp hypertidlig for å svømme før jobb. Spiste frokost på jobben hennes før jeg satte meg på biblioteket. Jeg har begynt på denne boka, Himmelen Begynner Her. Veldig fin bok!

Nå er jeg ikke like sliten lenger. Jeg trives med å stå opp tidlig for å få mest mulig ut av dagen. Det eneste som mangler er at alle sats-timene går mens jeg er på jobb. Jaja... Har forresten min siste jobbdag hos Solberg Pettersen i morgen.

Mormor og bestefar er på besøk

I skrivende stund sitter vi å spiller yatsi ved middagsbordet. Mormor, Bestefar, Tobias, Mia og jeg. Jeg har vært på jobb i dag, og jeg hadde det ganske fint :) Jeg fikk være i både kaféen og ferskvaredisken. Dagen går så fort når jeg får gjøre forskjellige ting hele tiden, samtidig som jeg alltid har noen å være sammen med.

Det er kjempekoselig å ha mormor og bestefar på besøk. I går spiste vi kvalkjøtt fra butikken. I dag lagde jeg og Mia taco, med hjemmelagde tacolefser. Veldig godt. NRK 1 står på hele tiden, yatsi er tidsfordriv nr. 1 og det står godteri på bordet, så alt er veldig fint her i huset. :) Nå fikk jeg akkurat yatsi!! God helg!

51 dager (Norunhelg #2)

Hei!

Denne helga har gått veldig fort, men den har også vært kjempefin! Norun har vært på besøk i Tromsø siden lørdag. Jeg har det alltid så bra sammen med henne. :) I dag tok hun hurtigbåten hjem kl. 07 på morgenen, og jeg var med dit. Haha her er beviset:

Etterpå dro jeg og mamma på Alfheim for å svømme. Jeg sov en halvtime på kontoret til mamma før jeg satt meg på bibloteket og spiste frokost etter svømminga. Jeg leste Beautiful Creatures, som jeg snart er ferdig med. En veldig fin morgen. Deretter dro jeg som vanlig på jobb. Jeg liker egentlig å være på jobb. Det er ikke så ille :)

På søndag (fridagen i sommer) gikk vi en tur på Rødtind. En veldig fin tur, bare at det var utrolig mye vind. Litt senere på kvelden dro vi på sommerkirke hos noen venner, og det var veldig koselig. I går måtte jeg på jobb i 8 timer. Norun kom heldigvis å spiste lunsj sammen med meg. Jeg hadde i alle fall en fin dag, håper du også hadde det, Norun! På kvelden lagde vi blåbærpai og så en film.

Nedtelleren på mobilen min forteller meg at det er 51 dager til jeg reiser til England. 51 dager! Jeg har snakket med vertsmor, vertssøster fra Tyskland og en vertsbror i familien. Og jeg gleder meg! Familien virker så snill. Når jeg og hun fra Tyskland flytter dit, vil det bli 12 personer som bor i det store huset. Og snart kommer det en baby og. Haha, det blir mange mennesker som bor sammen!

En halv Kjølentur

I går kveld gikk jeg på fjellet sammen med Frida og Hanna. En kjempefin tur! Vi gikk mot Kjølen og ned over Varden. Haha, brukte vel omkring 4 timer, men det var veldig koselig!

Skremte vekk mygg med bregner. Utrooolig mye mygg.

I går måtte jeg gå med hunden i lunsjpausen. Jeg møtte også på en måte Gud på jobben. En dame med sjal på hodet. Hun har kreft.

Kjære Jesus
Takk for at du er hos meg på jobb. På skolen. På trening. Og hjemme.
Takk at du alltid er nær, selv når det ikke føles sånn.

Familiehelg

Denne helga har Tante Silje, Lea og Joel vært på besøk. Det har vært kjempekoselig. Jeg er så glad for at de kom på besøk! Jeg kommer nok ikke til å få se dem igjen før jeg kommer tilbake fra England heller. Jeg har jobbet 3 av 4 dager, men har likevel fått litt kvalitetstid med familien. På søndag gikk jeg sammen med pappa på fjelltur til Akselkollen, rett bak huset. Nå har besøket dratt, og jeg skal bruke dagene på å jobbe. Jeg håper også jeg får brukt tid på å være med venner. Det er den flinke søstra mi som har tatt bildene.

Les mer i arkivet » August 2013 » Juli 2013 » Juni 2013
legg meg til som venn

Her kan du skrive det du vil :-)